Home سبک زندگی تقویت سیستم ایمنی بدن با 7 روش کاربردی و ساده

تقویت سیستم ایمنی بدن با 7 روش کاربردی و ساده

0
تقویت سیستم ایمنی بدن با 7 روش کاربردی و ساده

[ad_1]

تقویت سیستم ایمنی بدن با 7 روش کاربردی و ساده

تقویت سیستم ایمنی بدن با 7 روش کاربردی و ساده 

در این بخش با روش هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن آشنا می شویم. بیماری ها و باکتری های خطرناک همواره سلامتی ما را تهدید می کنند، اولین سپر دفاعی در برابر عوامل خارجی خطرناک سیستم دفاعی بدن است اما ما عادت کرده ایم که داروهای مختلف شیمیایی را ناجی خود بدانیم. روش های زیادی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارند که در ادامه با 7 مورد آنها آشنا می شویم.

 

1. رعایت بهداشت فردی

تقویت سیستم ایمنی بدن با 7 روش کاربردی و ساده

اولین سپر دفاعی برای دور ماندن از عوامل خطرناک رعایت بهداشت فردی است. شما باید بدن خود را همواره تمیز نگه دارید و از عوامل آلوده برای بدن دوری کنید. هر دو ساعت یکبار دست و صورت خود را بشوئید. پاها و دندان های خود را همیشه تمیز نگه دارید و یادتان باشد که نیاز نیست هر چیزی را که می بینید لمس کنید، خصوصا در اماکن عمومی.

 

2. مصرف خوراکی های مفید

تقویت سیستم ایمنی بدن با 7 روش کاربردی و ساده

مرکبات، فلفل دلمه ای، سیر، ماست، زردچوبه، زنجبیل، کلم بروکلی و شکلات منبع غنی از ویتامین ها، ترکیبات آزاد و آنتی اکسیدان ها می باشند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید هستند. این خوراکی های مفید را در رژیم غذایی خود بگنجانید و از مصرف غذاهای ناسالم بپرهیزید. یادتان باشد که مصرف مداوم این خوراکی باعث بهبودی سیستم ایمنی بدن می شود و مصرف موقتی تاثیر زیادی ندارد.

 

3. کمتر قند و شکر مصرف کنید

تقویت سیستم ایمنی بدن با 7 روش کاربردی و ساده

مصرف قند و شکر به میزان زیاد برای بدن مضر می باشد. مصرف مقدار زیاد قند و شکر توانایی گلبول های سفید برای مبارزه با عوامل خطرناک را مختل می کند.به گزارش سایت پارس ناز بنابراین کمتر قند و شکر استفاده کنید و حتی الامکان از شیرین کننده های طبیعی و بدون کالری استفاده کنید.

 

4. به اندازه کافی بخوابید

تقویت سیستم ایمنی بدن با 7 روش کاربردی و ساده

خوابیدن هم می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. محققان هنوز دلیل محکمی کشف نکرده اند اما آزمایشات متعدد ثابت کرده که خواب کافی و با کیفیت می تواند روی سیستم ایمنی بدن تاثیر مثبتی بگذارد. کم خوابی و همچنین خواب نامنظم میزان اضطراب و التهابات بدن را بالا می برد، سعی کنید در 24 ساعت بین 7 تا 9 ساعت بخوابید.

 

5. ورزش کنید

تقویت سیستم ایمنی بدن با 7 روش کاربردی و ساده

ورزش کردن باعث می شود تمام اعضای بدن ما به کار بیافتند و عملکرد بهتری داشته باشند. نیازی نیست ورزش های سنگین انجام دهید، یک پیاده روی منظم و خوب هم می تواند به سلامتی شما کمک کند. اگر به حد کافی تحرک نداشته باشید احتمال ایجاد عفونت در بدن شما بالا می رود. بنابراین سعی کنید روزی 30 دقیقه پیاده روی کنید.

 

6. سیگار و الکل را کنار بگذارید

تقویت سیستم ایمنی بدن با 7 روش کاربردی و ساده

مصرف بالای سیگار و الکل نه تنها سیستم ایمنی بدن تان را ضعیف می کند، بلکه تمام مکانیسم های بدن تان را هم آرام آرام دچار اختلال می کند. افراط در مصرف الکل بدن را در برابر عفونت های ریوی ضعیف می کند و مصرف بالای سیگار هم ریسک ابتلا به سرطان ریه، برونشیت و همچنین ذات الریه را افزایش می دهد.

 

7. آفتاب بگیرید و مثبت نگر باشید

تقویت سیستم ایمنی بدن با 7 روش کاربردی و ساده

نور آفتاب حاوی ویتامین C است، سعی کنید روزی 15 دقیقه آفتاب بگیرید از سوی دیگر مثبت اندیشی و شاد بودن هم می تواند برای سیستم دفاعی بدن مفید باشد. خنده و روحیه مثبت سطح پادتن ها و گلبول های سفید بدن را افزایش می دهد، خندیدن همچنین مقدار مخاط بینی و گلو را افزایش می دهد، این مخاط میکروب ها، باکتری ها و ویروس ها را به دام می اندازند.

 

اختصاصی از بخش سلامت مجله پارس ناز

 

[ad_2]

Source link

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here